Positief nieuws! Alrijne ziekenhuis (Leiden, Nederland) zet meer plantaardig op het menu! Zo werd bv het klassieke dierlijke worstenbroodje vervangen door het zwamcijsje!
Steeds meer ziekenhuizen schakelen over op een plantaardig aanbod. Wetenschappelijk onderzoek maakt steeds duidelijker dat mensen beter herstellen als ze de juiste voeding binnenkrijgen. En…
Ziekenhuis: je belandt er liever niet. En als vegan helemaal niet. đ Al lijkt er wat vooruitgang te zijn in het aanbod van plantaardige maaltijden.
Ein-de-lijk!!Goede evolutie!! En hopelijk volgen velen dit voorbeeld.Volledig plantaardig zou nog beter zijn natuurlijk.
Meer – meer – meer van dit! In de zorg zouden alle maaltijden standaard vegan moeten zijn! BRON: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/21/samenwerking-jessa-ziekenhuis-en-stoemp-deluxe/
Op een plaats waar gezonde voeding des te meer centraal zou moeten staan. De kleine refter in het ziekenhuis Gasthuisberg (jan, 2018). Geen #vegan opties gezien.